onsdag 31 mars 2010

Förlorare....

I går såg jag Frölunda förlora. Det beror på att de var så grymt dåliga. 3-1 i matcher blev hastigt och inte så lustigt 3-4 till Linköping. Skandal! Jag skall banne mig sluta titta på idrotts-evenemang där Sverige är med över huvudtaget. Det är alldeles för plågsamt att sitta och låtsas vara uppspelt över att det går bra för t.ex damlaget i kanot. Sådana tävlingar har man ju bara för att länder som Sverige skall få något pris med sig hem överhuvudtaget i stora tävlingar. Att t.ex vinna OS-guld i bågskytte är som att få en Oscar statyett för bästa catering. Vem bryr sig?
Tänk att träna sedan barnsben på någon fånig sport som gång eller curling för att eventuellt vinna en tävling som inte ens Island köpt sändningsrättigheterna till.
Svenskarna brukar annars klaga på att norrmän & amerikanare så nationalistiska men det beror bara på att de har en massa saker att hetsa upp sig över. Själva är vi svältfödda på uppmärksamhet. När någon blåst tjej spelar hora i 3 sekunder i en Will Smith film tror alla vi fått en ny Garbo. Tänk om vi skulle kvalificerat oss, och sedan vunnit, fotbolls VM så skulle vi banne mig invaderat Polen!
Vi är det enda land som på allvar tror att det viktigaste är att delta, inte att vinna. Ulf Dahlén tyckte ändå att Frölunda spelade bra, hade sitt eget spel och många skott på mål. Själv tror jag att han måste ha kollat för mycket på Lilla Sportspegeln och att han kanske borde syssla med något annat nästa säsong. Nej, jag tycker Sverige ska ut ur de stora mästerskapen, i stället kan man ge de svenska deltagarna ett femkampshäfte på Liseberg så sparar vi en jävla massa pengar och förödmjukelse…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar