lördag 13 mars 2010

Good Bye....

Bowling har jag alltid tyckt är ganska töntigt och något som bara arbetslösa och pensionärer ägnar sig åt. I går var det min tur och det visade sig vara fullkomligt livsfarligt. Jag lyckades nämligen med konststycket att omgående krossa lillfingret. Vänliga kollegor ringde sjukvårdsupplysningen, som med sedvanlig nonchalans förklarade att det inte var någon fara trots att mitt finger i dag mest liknar en blå/svart svullen stump.
Framåt natten var det dags at gå vidare och jag hamnade en sväng på Bishop Arms. När de öppnade för ett par år sedan var det ett lite skönt konstskoleaktigt ställe, men nu har det blivit någon slags samlingsplats för fickpingis spelande Slitz prenumeranter med självuppdragande jätteklockor. Bishop Arms har i alla fall många ölsorter. Men har man blivit en sådan finsmakare att man beställer en öl i en jävla träställning av en tanig bartender och inte är gay bör man söka hjälp. Kan tänka mig att det ser ut som något som professor Baltazar skulle kunna bjuda Dr Snuggles på.
Om man hade fötts tanig på vikaingatiden hade man blivit nedsparkad i en gejser direkt. Människan påverkas ju inte längre så mycket av det naturliga urvalet genom att vi har sjukvård, pengar och medicin. Men djuren lever banne mig fortfarande på stenåldern. De kör verkligen old-school, Krossat fingret? Good Bye………

1 kommentar:

  1. Ingen källhänvisning på det ölrelaterade Rocky-citatet (Martin Kellerman) där... Ursäkta att jag kommenterar såhär anonymt och oprovocerat, men att sno andras skämt är en dödssynd i mina ögon. :P

    SvaraRadera