onsdag 3 mars 2010

Rensning...

Om jag i går kände mig som en levande kosmisk pulserande livmoder, känner jag mig i dag tungt medicinerad och lika poppis som när jag råkade bua under ett 800 meters lopp för synskadade. Fredagens skrivande har nämligen rört upp känslorna hos många läsare och jag har därför fått åtskilliga mail i ämnet. Jävla lipsillar det finns. Det är min blogg och jag skriver vad jag vill i den. Nog om detta.
I går kväll fick jag för mig att rensa ut en del gamla tidningar. Sjukt mycket man sparar på egentligen. Diverse gamla båt-, mat- och inredningstidningar samt ett par nummer av ”Öisaren” och ”Platinum News” När jag hittar en gammal tidning drabbas jag av någon form av psykos som utlöser ett tvångsmässigt beteende som yttrar sig i att jag snabbt måste bläddra igenom den innan jag kan slänga den. Helt knäppt.
Plötsligt hittade jag ett gammalt nummer av SAS tidningen “Scanorama”
När jag bläddrade igenom den slog det mig att SAS har ett utmärkt utbud av presenter för otrogna män på väg hem från en tjänsteresa. En konstig klocka till frugan, ett gosedjur i formen av ett flygplan till det försummade barnet och ännu en flaska jättegammal whisky i papprör till samlingen ”sprit man aldrig dricker”…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar