måndag 1 mars 2010

Mad Max...

För 20 år sedan fanns det ungefär 1,5 miljoner bilar i Kina och de kommande 10 åren beräknas kineserna ha svindlande 170 miljoner bilar. Nu när kineserna skall börja åka bil på allvar tror jag att kommer det att bli kört för hela planeten. Därför borde de sätta in kineslås i stället för alkolås på bilarna, annars tror jag det blir som i Mad Max filmerna med Tina Turner i brynja och hela baletten.
Man kan så klart inte skälla på kineserna för att de vill börja köra bil. Vi västerlänningar har ju gjort det i hundra år medan kineserna cyklat omkring med pyspunka och hoppande kedjor.
Det finns faktiskt del människor som hävdar att resten av världens befolkning inte kan köra bil samtidigt som kineserna för man måste nämligen turas om.
Jag tänker då inte cykla runt i Göteborg som någon fjant, för om det skall bli Mad Max, skall jag banne mig ha fyrhjulsdrift, stolsvärme och rear-seat-entertainment med DVD skärmar.
En annan spännande tanke är när de skall börja med bestick i Kina. Då kommer man inte att kunna hitta en gaffel ens på e-bay …….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar