torsdag 25 mars 2010

Välgörenhet...

Alla katastrofer som händer utanför Europa tycker vi är rätt ok, för det är mycket läskigare när katastrofer händer i länder som liknar Sverige. Så tror jag det är överallt. Tror därför inte invånarna i t.ex Kamerun ligger sömnlösa över bostadsbristen i Gbg eller krisen inom bilindustrin. Det skiter nog fullständigt i oss. Hur som helst.
I går fick jag ett personligt adresserat brev från Rädda Barnen. Jag öppnade det snabbt för jag trodde att något förskräcklig hade hänt, men det hade det inte. All välgörenhet kan egentligen dra åt helvete. Det är bara lurendrejeri alltihop, först gav jag alla mina gamla kläder till UFF och så visade det sig att det var danska bovar som sålde skiten och köpte horor och wienerbröd för pengarna. Varje kväll satt jag och tittade efter min Hang Ten t-shirt på Rapport, förgäves!
Sedan var det Stadsmissionen som gav alla insamlade pengar till sina feta chefer som sedan gav bortskänkta lägenheter till sina feta ungar. Samma sak med Röda Korset, allt man gav gick till fiffel och deras chefers löner. Bengt Westerberg får över 800´ per år i arvode av Röda Korset vilket är lite om man jämför med Cancerfondens generalsekreterare som tjänar 1,2 miljoner per år. I går var det ett inslag på nyheterna om SIDA som hade startat en internutredning mot en av sina chefer.
Man kan i och för sig inte sluta skänka pengar för då går det ut över de fattiga och dem som behöver det, men det är inte på mitt samvete. Jag vägrar betala 100 spänn till en miljonär för att han skall ge en tia till Starvin´ Marvin….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar