torsdag 18 mars 2010

Cykla...

Cyklister är idioter. I morse höll jag på och klippa en cyklist som körde rätt ut i gatan trots att hon hade rött ljus. Idiot!
En del människor har cyklat hela vintern. Oavsett om det varit en halvmeter med snö eller ej så kan man ge sig fan på att de skall ut och cykla. ”Åhhh, det är en härlig känsla att susa fram i trafiken på cykel med vinden blåsande i håret.......”
Jag tycker inte det verkar klokt. Aldrig att jag skulle sätta mig på en cykel och riskera liv & lem. Skall man färdas i sådana hastigheter skall man vara omgärdad av minst 3 ton stål och massor av luftkuddar så man inte skadar sig. Det finns i och för sig en del människor som kör bil mer vårdslöst än vad jag gör, en del kör som tokar så man kan inte störta fram genom livet och lita på sina medmänniskor. Det räcker att någon får ett SMS så ligger de plötsligt i 140 i fel fil och skrattar åt ett knäppt Youtube klipp på sin I-Phone när en stackars cyklist kommer visslande på sin Monark med vinden blåsande i håret....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar