måndag 22 mars 2010

Lagliga katter???

Letandet efter en katt har fortsatt i helgen. Från att uteslutandet letat efter Bengaler och Ocicat har jag nu utvidgat sökandet till att omfatta i princip alla raser på katter (utom plattnästa persier & nakenkatter) Det är sjukt dåligt utbud på honkattsfronten i Göteborg vilket gjort att jag numera letar i hela landet. I lördags funderade jag i ett svagt ögonblick att be en kollega ta med sig en fin grå blandras katt på 13 veckor från Västerås men sket i det.
I går såg jag en annons på ett gäng blandras abbessiner som faktiskt fanns i Göteborg. Annonsören ville att man skulle skriva ett jävla CV om varför man ville skaffa katt, vad man hade för tidigare erfarenhet av kattägande och vilka referenser man kunde lämna. Jag plitade ner ett par rader där jag förklarade att jag inte avsåg att börja ägna mig åt utställning utan enbart ville ha en katt som sällskapdjur. Det gjorde därför inget om den inte var renrasig eller om den hade något missbildat öra. Jag ville ha en rumsren katt som fällde så lite som möjligt och som inte jamade för mycket. Självfallet skrev jag också att jag hade en lång erfarenhet av kattskötsel. Sent går kväll fick jag ett snorkigt svar om att priset i annonsen var fel. Det skulle vara 3000 pix och jag ombads att skyndsamt återkomma om jag fortfarande var intresserad. NOT !!
I mitt letande efter katter snubblade jag över nedan annons, kanske skulle vara något med en Serval, Ocelot eller Savannah skuttande i lägenheten, även om jag undrar om det är lagligt…..
http://www.kattmarknad.com/default.asp?page=sale&view=11814
http://www.youtube.com/watch?v=9SZEPNYHMKQ&feature=player_embedded#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar