lördag 27 mars 2010

Bollen är rund....

Lilla O gick i Taekwondo för han trodde han skulle lära sig slå ihjäl folk, men det var bara ”Ichi”, ”Ni”, ”San” och en jävla massa armhävningar. Därför började han spela fotboll.
Han spelar i Öis p-98 som är födda för tidigt och fick näsblod bara av vinddraget när någon sprang förbi honom på plan. Första och sista gången han försökte bryta ett anfall genom att ställa ut sin lilla tandpetare till ben blev det bara kaffeved kvar. Därför blev han målvakt i stället och står numera med sina Musse Pigg vantar och skäller på backarna.
Det som hittills passerat av lördagen har jag tillbringat på en kall och blöt fotbollscup i Kungälv. Skitväder! Enda trösten i missären var att Öis vann hela gruppspelet men förlorade snöpligt i kvartsfinalen. Vanligtvis brukar de förlora mot invandrare i samma åldersgrupp, fast med hår på bröstet och Tom Selleck mustasch som varit med om krig medan han själv suttit hemma och spelat Playstation. I dag blev det i stället en tung förlust mot en joker i form av Kungsladugård med 1-6. Han var för självsäker och jag var kall, han är sur och jag fryser, bollen är rund och jag skall ta mig ett bad.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar