lördag 28 november 2009

Go och glad...

Jag gillar mörk choklad och äter därför gärna en liten mörk tryffel till kaffet efter en bättre middag. En annan sak jag gillar är att prata med människor, jag är nämligen inte speciellt blyg utan har lätt att börja prata med främmande människor. I dag var jag på ett ställe där de gjorde choklad. Ja, kanske inte gjorde. För choklad gör man ju av kakao, och det är rätt glest mellan med kakaoplantagerna här i stan. Det var alltså mer ett ställe som tillverkade chokladpraliner.
Jag tyckte det såg gott ut, men personen bredvid tyckte det såg äckligt ut och naturligtvis började vi prata. Han sa att han tidigare brukade älska choklad men att han nu för tiden inte ens kunde titta på skiten utan att må illa. Jag hävdade att choklad var nyttigt och att det var bra för hjärtat eller nåt. Han föreslog att jag skulle säga det till hon Anna Skipper, hon som har programmet ”Du är vad du äter” så skulle hon ge mig en karatespark mellan benen så klockorna stannade. Det enda man blir av choklad är nämligen fet. Och glad, go och glad med choklad, tillade jag. Det skall även vara bra för sexlivet med lagom doser av mörk choklad. Det tyckte han bredvid lät jättekonstigt. För när han var tonåring åt han minsann bara choklad och gick upp 20 kilo, varav 10 var finnar, men hans sexliv var ändå ett helvete.
Hur som helst, ta t.ex Marabous nya lyxchoklad, ”Sensation”, med smak valnöt eller hallon/ yoghurt, de är sjukt äckliga och smakar bara konstgjort. Bara tanken på att göra en choklad med smak av hallon/yoghurt låter ju galen, nej, tacka vet jag en liten bit mörk choklad eller en liten tryffelbit. Då blir man go och glad……

1 kommentar: