måndag 23 november 2009

Logistikproblem...

Vanligen har jag mycket logistikproblem för det är en väldigt massa saker som skall lösas under en dag, både av arbetsrelaterad och privat natur. Större delen av eftermiddagen har gått åt till att förbereda inför min arbetsgivares stora produktlansering. Intresset från kunderna har varit extremt stort vilket är roligt. Det blir ett jippo i dagarna 3 för cirka 500 personer och har medfört mängder av förberedelser vilka påbörjades för 2 månader sedan. Allt måste klaffa, inbjudningar till de olika eventen, garderobs frågan, utskick av bekräftelser, vilka som önskar specialmat, catering på dagarna, lämplig bordsplacering på kvällarna, tillräckligt mycket bubbel, utrustningen i sig och produktmaterial till kampanjupplägg för de kunder som bestämmer sig och tecknar order under eventperioden. Allt från mjukvaror och elektronik, till kanske weekendpaket i NY, skall göra så att kunderna knyts närmare.
Sitter precis och jobbar med ett av kampanjuppläggen och är både imponerad och övertygad om att det kommer att vara mycket ordertecknande i slutet på veckan. Sådant kan alltid pigga upp den annars så grådassiga vardagen vilken avbröts för en stund sedan av ett samtal från en vän jag inte talat med på länge. Min vän var deppig och berättade att när hon vaknade i morse kom hon på att dagen var förstörd. Skall nog försöka ändra min egen kvällslogistik och slå min vän en signal lite senare….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar