lördag 21 november 2009

Träningsvärk...

Trots att jag är en isprins har jag en fantastisk träningsvärk efter dagens 3 timmars tur på skridskor. Är nämligen alltid lite mer dampig på helgerna än på vardagarna vilket innebär att jag gärna hittar på något för att inte uppfattas som en apatisk stirrande liten kötthög.
Förra lördagen fick jag t.ex för mig att baka valnötsbröd. Det berodde på att jag hört att det skulle vara roligt och billigt. I själva verket var det ganska knöligt med blandande, knådande, jäsande och en väldigt hög klibbfaktor. Inte blev det speciellt billigt heller. Räknade ut att varje limpa kostade strax över 50 spänn, men det berodde nog på att jag blandade i rikligt med pistasch nötter i stället för de trötta valnötterna.
I går råkade jag se när Reza åkte ut ur Idol. Många människor tyckte det var fel och undrade varför just hon skulle få minst röster. Själv tror jag att det beror på Peter Jihdes påannonsering, som var otvingad och folklig på samma gång: -”Nu är det dags för Reza, storköksbiträdet från Lund”.
Skall strax putsa köttet och fixa klart grönsakerna som skall rostas med rosmarin innan kvalitetsprogrammet Robinson på nytt har premiär. Träningsvärken håller för övrigt på att botas med hjälp av äpple och citrus smaken från ett glas knastertorr Jaquesson Cuvée 733 vilken rekommenderas varmt…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar