söndag 22 november 2009

Thrillersnyftarkomedi..

I dag har det regnat precis hela dagen. Jävla land man bor i. Skulle lätt kunna flytta utomlands. I dag såg jag en av de sämsta filmer jag någonsin sett. Australia. Trodde den skulle vara som typ Indiana Jones, men redan i första scenen tänkte jag. "Ååhhh, skall jag orka se det här". 3 timmar Hallmark film! Jag trodde nämligen att den handlade om hur Australien blev till, när England liksom skickade dit alla Aboriginer. Det visade sig att England inte alls skickade dit några Aboriginer utan de skickade dit de vita. Aboriginerna råkade bara stå där när landplattan flöt i väg från den andra för en biljard år sedan. De vita grottfejorna bara: -Grrrr, vi skall nog få sista ordet om det så tar en biljard år. Hur som helst, så hade Nicole Kidman hudfärgat läppstift så hon fick ett helt hudfärgat ansikte och påminde om ett drunkningsoffer. Hon gick till sminket och fick ansiktet fixat så att hennes man, Keith Urban, inte såg var munnen satt utan började hångla med örat. Alla synskadade kräver att munnen skall markeras tydligt med rött! Om hon skaffade sig hudfärgade linser skulle hon sett ut som ett knä med peruk, men jag tror vi lämnar ämnet Nicole Kidmans sminkning.
Vad är det egentligen för genrer vi bjuds på; erotisk thriller, actionkomedi, kostymskräck, komiskt drama, dokuaction, osv. Inte ens tecknat är som det brukade vara. Totobia”, är ett lesbiskt drama som handlar om en japansk bollperson som bor i en magisk skog. Den lilla flickan Mei lånar ett paraply till bollen och får då dess förtroende. Bollen hjälper senare Mei genom att tillkalla en "Kattbuss" som hjälper till att leta reda på hennes syster som gått vilse…. Vad är det för fel på en helt vanlig thrillersnyftardramakomedi…?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar