tisdag 24 november 2009

Sjukt driven...

Vid den här tidpunkten på året brukar ofta en massa försäljare ringa på dörren, fulla av iver att sälja allt från jultidningar till lotter. Det är alltid barn som säljer, så därför brukar jag regla dörren när ungmoderaterna kommer och skall kränga sina jävla småkakor. De är inte ens torra bakom öronen än och redan skattefifflare. Barn som säljer grejer skall ju vara gulligt, men så fort de får smak på pengar blir det rena guldfeber. Ena dagen säljer de negerbollar genom att knacka dörr, nästa dag har de 10 anställda, konto på Dagab och tar alla vanliga kreditkort.
Själv var jag i och för sig ett girigt barn. Det var nämligen jag som uppfann det här med att sälja kölappar på systembolaget. Jag började när jag var 12, gick in där när det var lång kö och drog ut en 30-40 nummer och väntade sedan 1 timma. Sedan sålde jag dem för 20 spänn styck.
Jag kunde tjäna flera hundra en vanlig fredag, men sedan skaffade systembolaget väktare för att bli av med mig, men då bytte jag butik. Till slut var det väktare på alla bolag i hela Götet. Det är alltså jag som egentligen ligger bakom införandet av väktare på alla systembolag i hela Sverige, sjukt driven man var som liten….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar