onsdag 25 november 2009

Hajmat...

Tidigare i veckan råkade jag se en stund på ”Veterinärerna på Bondi Bech” Jag trodde det skulle vara ett bra program men det visade sig vara ett rätt kasst reality program om veterinärer som räddade ankor och förgiftade katter.
Jag trodde nämligen att Bondi Beach annars mest förknippades med surfare, livvakter och hajar. I heard that it´s lifedangerous to go swimming there, case they got something called riptide that sucks you down to the bottom where stingrays rape you and then sharks eats both you and the stingrays. And if you stay on the beach, you get cancer, and if you leave the beach you are eaten alive by the very rare ägglägging spider. Ja, Ni fattar säkert.
Varenda människa som tar sig ett dopp på Bondi Beach behöver nämligen räddas med helikopter. Mest tror jag i och för sig att det gäller japaner som precis landat i Australien och att det alltid inträffar på deras födelsedag. De tar typ 3 steg ut i vattnet, sugs ner med strömmen och äts upp av en haj. "Men såg Du inte den gul-röda flaggan? Den betyder att man doppar tån sugs man ut till havets mitt och blir hajmat, det vet väl alla?"
Babysim lär nog inte vara så poppis i Australien, men babysim på Bondi Beach det hade varit en dramatisk TV-serie……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar