fredag 6 november 2009

Gaffel och spik...

I det rådande konjunkturläget har många företag beslutat att dra in på julklapparna till de anställda. Det ”Worldclass Company” som är min arbetsgivare har fattat ett policy beslut att i stället skänka hälften av julklappspengarna till något välgörande ändamål.
Ett av skälen är självfallet att det kan sticka i ögonen om man är generös åt ena hållet medan man sparar in på andra saker. Det tycker jag är en bra policy. Den där Orrefors skålen, handdukarna eller stekpannan man brukar få, kan jag lätt hoppa över till förmån för att hjälpa någon mindre bemedlad.
Innan semestern fick valda delar av ledningsgruppen ett paket med en sommarpresent. En spikmatta! Det kan ju tolkas på olika sätt, men torde vara höjden av fantasilöshet. En sådan sak köper man bara antingen på ren impuls eller också för att man gått runt och letat länge efter någon present, i lagom prisklass, till någon man inte känner speciellt bra.
Spikmattor skall i och för sig vara nyttiga och motverka allehanda krämpor. Som t.ex ryggskott.
Jag har aldrig haft ryggskott. Har faktiskt aldrig prövat någon spikmatta heller för den delen, för när jag har ont i ryggen brukar jag bara ta och sticka mig med en gaffel………

1 kommentar:

  1. Vi har en spik matta som vi köpt själva.. den använde jag så sent som imorse innan jag gav mig av med lite mindre huvudverk för att utbilda mina kamrater... vad vill jag ha sagt? jo, spik matta är bra.. även om effekten är av placebo karaktär...

    SvaraRadera