måndag 8 november 2010

Tv...

Jag har ett Large utbud från ComHem som innebär att jag har en herrans massa kanaler. Trots det finns det nästan inget att titta på. En fördel med att ha många TV-kanaler är i alla fall att man kan se alla kassa filmer som man missat på bio eller som hyrfilm. I går hade lekprogrammet ”Vem kan slå Filip & Fredrik” premiär, halvball, annars är det mest Beck repriser och dokusåpor för hela slanten. Bonden skall finna sig en fru att grilla med på Böda camping eller för att laga middag med i sitt vardagsrum och gå ner i vikt för att kunna bo på knullhotell i Colombia tillsammans med Östermalms käringar så att de inte hamnar i Lyxfällan. Ja, Ni fattar säkert.
Jag har aldrig varit med på TV. Bara i radio och någon liten annons i tidningen. Den extroverta delan av mig skulle gärna vilja vara med och försöker i bland övertala min introverta sida att adoptera en strålskadad nordkorean med gomspalt och hjärtat på utsidan kroppen för att hamna i en TV3 dokumentär.
I våra grannländer kan man också se svensk kvalitets TV. Det tycker jag är rätt bra för då kan norrmännen och finnarna än skryta över sin olja och sina mobiltelefoner hur mycket de vill. För hur rika de än blir, kommer de ändå att sitta och glo på våra kanaler medan vi skiter i deras Fleksnes TV…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar