fredag 5 november 2010

Bra vecka...

Kungen har inte haft en så bra vecka, men det har jag haft. Enda smolket i glädjebägaren var mitt besök i Ullared. Nu för tiden kan man handla allting i Ullared. Allt från mat och kläder till tekniska prylar och det hade sjukt mycket människor kommit på. Det var egentligen lilla F som var nyfiken och ville åka dit. Det var så mycket människor som handlade julklappar att vi nästan var tvungna att parkera i en annan kommun. Självklart är det mycket som är billigt men vissa saker kan man bara inte handla där.
Topeco strumpor som t.ex MQ tar 100:- för 3 par, kostade 14,95 per par så det var billigt. Rexona deo för 18 spänn kändes också som ett klipp, liksom en halsduk för 49:-. Men annars vet jag inte. Man kan ju fan inte åka 10 mil för att spara en femma på ett paket bacon. Då är man ju inte riktigt klok. Jag blev stressad av alla människor och det uppstod någon form av psykos när vissa hade så fulla vagnar att de nästan inte gick att köra dem. Ingenting är billigt om man inte behöver det och det innebär att man bör ha en bra shoppinglista med de saker man skall handla. Då kan man nog spara pengar.
Lilla F och Stora S gick dagen därpå till nya Desigual butiken i Nordstan och trösthandlade svårt. Det medförde att min besparing på strumpor och deo försvann i ett nafs. Nu är det dags för en grym helg men god mat, gott vin och goda vänner. En bra avslutning på en bra vecka….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar