måndag 22 november 2010

Kläder...

Efter lördagens stöddiga middag med lammfilé, Creme Brulée och bra sprit var jag rätt trött. Ändå lyckades en kompis messa och väcka mig vid 5 tiden på morgonen med kluriga gåtor skrivna på fyllan som någon jävla vikarierande Fader Forah. Idiot! Hur som helst hade jag i ett svagt ögonblick lovat lilla F att vi skulle åka skridskor på söndagen. Med tanke på att jag är en före detta isprins skulle man kunna anta att skridskoåkning är precis som att cykla dvs att det sitter i ryggmärgen, men i min ryggmärg är det ekande tomt på skridskokunskap. Lyckades avstyra spektaklet och tillbringade söndagen i halvdvala. Lilla F var svårt tjatig och trodde att jag arbetade på Sifo. Varför är himlen blå, har tuppar snopp, hur funkar ett batteri, varför snorar man, varför har alla kristna glasögon... osv. En mer berättigad fråga hade varit varför rödvin blir gult när man kissar.
Måste shoppa nya kläder, men det känns lite så där att göra det nu precis innan jul. Missade besöket hos skräddarna så det blir till att handla konfektions skjortor. Såg en kille i ett par roliga jeans häromdagen. Ett par amerikanska jeans. Alla jeans är väl i och för sig från USA men vissa modeller brukar man bara se på bilder från USA. Hög midja, med instoppad collegetröja, breda lår, stentvätt och liten dick på både killar och tjejer. Typ ”ledig-advokat-går-på-bio-med-grabben” jeans. Man måste ha den där amerikanska fetman för att bära upp dem rätt. Inte för lång, inte för kort och ha ett jämnt lager fett över hela kroppen. Typisk svenska jeans är mer när hela skrevet bara är underdelen på en dåligt avnavlad bollmage och en snusdosa håller på att sprängas ut ur bakfickan….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar