onsdag 17 november 2010

Hitta..

"Hitta" är ett bra ord att skriva om och att rimma på.
VW har svårt att hitta. När jag senast hade bilen på service hittade de som bekant inte felet på handbromsen som jag hade påtalat. I går var den inne för reparation på nytt och när jag skulle hämta bilen på eftermiddagen kunde de inte hitta den på parkeringen. Efter visst tumult visade sig dock att den stod på en helt annan parkering. Puh! Att hitta en svensktalande snickare med F-skatt sedel och våtrumsintyg är inte helt enkelt, men det löser sig kanske under morgondagen.
Några som hittat hit är alla mugglare och trollkarlar som står och väntar utanför biograferna med hatt och trollstav i högsta hugg. En del människor har svårt att hitta munnen för när de äter liknar de en komodovaran som sliter sönder en minigris. Själv äter jag numera bara fallfrukt som fallit långt från trädet. Jag hittade även till Gamlestadstorget där det är livlig kommers och saker ofta diskuteras. Då det är olika folkgruppen som dominerar handeln utmynnar det vanligen i förolämpningar, bråk och våldsamheter.
I lilla O´s klass har hösten också dominerats av bråk och förolämpningar men man har hittat ursprunget till detta i form av två tjejer vilkas betyg jag tycker skolan bör justera ner så pass att de inte blir attraktiva överhuvud taget på arbetsmarknaden. I kväll får vi se om Sverige lyckas hitta svagheterna i det tyska försvaret så att de kan få en välbehövlig seger…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar