torsdag 11 november 2010

Gnäll....

En del av gårdagens skrivelse till ICA Maxi i Mölndal...

"Jag upplever att Ni börjar sjangsera ordentligt och inte heller prismässigt längre hänger med. Är medveten om att det kan vara svårt att hålla koll på ett stort sortiment, men vid princip varje besök är det något som är felmärkt eller där bäst före datum har passerat. I bland kan det även vara tvärtom. För 2 veckor sedan köpte jag en Brie som föreföll prisvärd. Missade dock helt att bäst före datum var satt till den 20/12-2010, vilket innebär att den är så omogen att den för tillfället är oätlig. Frågan är varför Ni, med Er storlek och omsättning, behöver skita ner Er med att kränga billiga ostar? Kunde de inte ha fått ligga kvar någon månad innan de åkte ut i butiksdisken??
Hur som helst, i förra veckan var det yngling med hudproblem i ansiktet som arbetade i Er manuella chark och han stod och drog sig genom håret med sina plasthandskar. Förvånande att se i en kvalitetscertifierad butik och idén med handskar tror jag faller med ett sådant beteende.
Idag skulle jag bl.a ha oliver. Valde mellan Fontinas 450 grams burk och Zetas 480 grams burk men av jämförpriserna blev man inte klokare. På ena stället angavs det i "pris/kg utan spad", på ett annat ställe "pris/kg". Frågade en av Era anställda men han svarade att han precis skulle gå på rast och att han inte var så bra på matte.
Bacon stod också på listan så det var kalas att Ni skyltade i butiken att man kunde ta 5 paket Tulip Bacon för 40 spänn. "flera olika sorter" hade Ni lagt till på skylten så jag tog 3 paket vanlig och 2 paket Kotlettbacon. Behöver jag säga att det i kassan visade sig att Kotlettbacon inte ingick i de "flera olika sorter" man kunde välja för 40 kronor?
Med tanke på att middagen skulle gå snabbt och enkelt, plockade jag ner en grillad kyckling. Jag gillar mitt kött rosa, men inte min kyckling! Den hade grillats på tok för kort tid vilket medförde att den var seg och blodig på sina ställen. Hade jag orkat hade jag banne mig åkt tillbaka med den, för det var verkligen ingen snabb och enkel middag, men jag vill inte uppfattas som en gnällig kund"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar