måndag 15 november 2010

Samvete..

Har haft ett sjukt dåligt samvete för att jag inte skrev så mycket under förra veckan. Det har även medfört att det finns massor av tankar, funderingar och åsikter i mitt huvud som måste ut. Har börjat få in offerter på vad det kan tänkas kosta att montera ett kök och bygga om ett badrum och kan snabbt konstatera att byggbranschen består av massa lurendrejare. Vissa vill ha svindlande 216000 fördelat på 75 tusen för att montera ett kök och 141 tusen för att göra ett badrum. Det tycker jag är ganska mycket och jag får svävande svar om vad arbets- respektive materialkostnaden är. Andra företag profilerar sig också med priset. Fast tvärtom. Fick en offert där de ville ha 260:-/timme vilket innebar att jag skulle kunna anlita dem i nästan 4,5 månad för 216 tusen men offerten var underskriven av en; Andrej Niewinny (tolk).
Ica har svarat på min skrivelse och lovat mig kompensation för min medium-rare grillade kyckling som de för övrigt ville ha tillbaka och skicka på analys. Vidare meddelade de att de snäppt upp personalen i den manuella charken och ändrat jämförpriset på oliverna. Tyvärr har jag redan slängt kycklingen.
I fredags träffade jag en del människor som jag inte sett eller umgåtts med på väldigt länge. Det var sjukt kul, att både få och ge, en uppdatering av vad som händer i livet.
Likadant var det i dag på lunchen, som tillbringades med en vän som jag inte träffat på nästan 1 år. Vi snackar bara lite sporadiskt på telefon och via mail men ändå kändes det hur naturligt som helst när man väl träffades. En go känsla! Önskelistorna till jul börjar komma vilket är skäl i sig att få dåligt samvete över…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar