tisdag 2 november 2010

Kemtvätt...

Fick precis ett telefonsamtal från Kemtvätten rörande min kavaj.
Jag har nästan aldrig kostym på jobbet. I stället brukar jag ha kavaj och jeans. Det är ett ekonomiskt val, för jag slarvar alltid med att inte ta av mig kavajen på kontoret. Tillsammans med mina vassa armbågar medför det att jag sliter ut tyget på armbågarna när jag sitter vid skrivbordet. Jag gör slut på ungefär 3 kavajer om året och de som inte slits ut skall vårdas. Kavajer brukar jag kemtvätta men jag har fått dålig erfarenhet av kemtvätts charlatanerna sedan i början av oktober:
- Jag lämnade in en kavaj här för en månad sedan, har Ni tvättat den än?
”Va, 1 månad, det brukar inte ta mer än ett par dagar”
- Jag vet det, det är därför jag har varit här och frågat efter den typ 10 gånger.
”Konstigt, vi gör så här, jag tar ditt nummer så ringer jag upp när vi har kollat upp detta”
- Men du har ju tagit mitt nummer 100 gånger utan att det händer något.
”Jag lovar att kolla upp detta och att verkligen återkomma”
Nu ringde det som sagt på min mobil.
”Hej, jag ringer från Kemtvätten, du hade lämnat in en kavaj? Du kanske har fått tillbaka den?"
- Idiot.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar