torsdag 6 maj 2010

Djurvän...

Tycker det är underligt att alla djurägare blir som förbytta när de talar om eller med sina djur. Deras tonfall blir helt stört och det låter som om de höll på och gulla med en liten bebis. I går träffade jag en djurägare. Det var en djurägare till en mycket gammal och sjuk kanin som tyckte att just hennes husdjur var det bästa som hänt världen sedan Idi Amin blev avsatt. Hon hävdade att kaninen var superuppfostrad. Typ som Flipper.
Jag tycker inte om kaniner. Det kan bero på att jag är allergisk mot dem och sa till henne att kaniner inte är kända för att vara speciellt smarta. Jag tyckte nämligen att det var en äcklig Alzheimers kanin som hon bara var för blödig att kunna avliva. Hon svarade; ”Han är ju som en liten familjemedlem” men om jag hade en familjemedlem som bajsade i mitt kök, skulle jag sy igen rumpan på honom med tandtråd och fortsätta mata den jäveln…...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar