torsdag 13 maj 2010

Dejliga Danmark...

I går satt jag och tänkte på att livet är tråkigt och hopplöst och så vips blir livet fullt av panikartad ångest. En resa ryckte upp mina rötter och slog min trygga tillvaro i kras och jag vet knappt i vilken världsdel jag hamnat. Man vill ju ändå veta om man kan dricka vattnet, om man behöver sprutor, vilket språk som används, vad växlingskursen är, var Vingguiden håller hus och om man kan se hockey VM på TV.
Kan efter första dagen meddela att den Internationella fotbollscupen i Danmark är en bedrövelse. Lilla O trodde han skulle få spela på en riktig stadium, men i det här landet betyder stadium två halvkassa gräsplaner med överviktiga danska tonårsflickor till domare och matcher utan linjemän. Gräddan av ungdomslagen i Europa är här, vissa lag är till och med influgna från USA. Toppade lag, förskolemässiga domare, undermålig logistik, äcklig mat, dåligt boende, obefintlig information och ett allmänt skitväder gör att huvudena hänger, både av trötthet och av tunga förluster. Danmark har hittills inte varit dejligt någonstans……

1 kommentar:

  1. Det blir bättre i Helsingborg. Vandrarhemmet var fullbokat. Skall kolla hotellen ... Guldkant på tillvaron måste vi ha för att kompensera
    /Agneta

    SvaraRadera