fredag 7 maj 2010

10.000 meter

McDonald Douglas MD-82 var det inte så korta namnet på SAS planet jag flög upp med till Stockholm i morse. Efter ett lika intensivt som kort möte satt jag återigen på planet mot västkusten. Jag satt längst bak i planet vilket innebar att jag såg in på toaletten när någon, inkontinent människa som inte klarade av att hålla sig i 50 minuter, gick in där.
Helvete vad det är trångt på flygplanstoaletterna, jag fattar inte hur folk kan ha sex där inne. Man måste ju bryta axeln ur led bara för att nå dasspappret. Nu är jag i och för sig inte medlem i 10.000 meter klubben och inte några andra klubbar heller, men jag tycker 10.000 meters klubben borde byta namn till halvkvadratmetersklubben. Det är utrymmesbristen som är utmaningen inte höjden, för jag tror inte ens Houdini skulle kunna göka därinne.
Väl hemma möttes jag 2 kidz som haft studiedag och fått för sig att laga egna pannkakor. Återigen insåg jag idiotin med mitt nya svarta köksgolv och bestämde mig därför för att skyndsamt återigen anställa en billig och fackligt oansluten städerska…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar