lördag 14 mars 2009

Reklam..

I går åt jag lunch med en kille som är delägare i en reklambyrå.
Reklamen belyser människors problem och skapar nya behov, men är det någon mer än jag som reagerat på att dessa problem blivit väldigt tillgängliga och offentliga på sistone?
Ta AC3 reklamen på TV. Jaså, Ni visste inte vad det är. Det är en salva mot analklåda. Jag visste inte att det fanns något som hette så överhuvudtaget, än mindre känner jag någon som lider av det, så därför är det kanske bra att man gör reklam för en sådan produkt.
Den där Möller Total reklamen driver mig oxå till vansinne. Säckpipemusik och en 2 meters albinokvinna som rusar runt i trafiken och dansar riverdance. Har hon tagit vitaminer eller är hon påtänd?. Det dumma är att det lönar sig att göra irriterande reklam, för den fastnar i hjärnan. När man står där och skall ha vitaminer så ser man Möller Total och tänker: Jag är lite seg, om jag tar det här kommer jag att tugga fradga och rusa runt och klappa främmande hundar....
IKEA reklamen för kök gillar jag däremot för den har ett innovativt upplägg i form av en bok med flikar som man kan dra i. Sedan är det bra musik till den också, Hot Butters gamla ”Popcorn”

När vi är inne på musik är det som bekant den stora finalen i Melodifestivalen i kväll.
Att skicka Caroline af Ugglas till Ryssland tycker en del kännare skulle vara ett skämt. Å andra sidan trodde samma kännare stenhårt på superdesignade Charlotte Perrelli förra året och det gick ju så där. Själv håller jag tummarna för ”Stay the Night” med Alcazar, men det beror enbart för att de oblygt använder samma trummor som Ami Stewart!! http://www.youtube.com/watch?v=1ztZ7WFo3nw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar