måndag 9 augusti 2010

Tiden flyger.......

Tiden flyger i väg. Efter 6 veckors ledighet befann jag mig i dag plötsligt tillbaka i proletariatets bojor. Semestern var över. Jag hade en ångestladdad morgon där allt var krångligt. Det var t.ex svårt att välja skjorta, ännu mindre finna en struken skjorta i garderoben, vilket medförde att valet föll på en vit linneskjorta och ett par jeans. Det har varit en bra sommar och det var inte så länge sedan jag svettades sandstrandslojt i nedhasade badbyxor med en skrynklig Marlboro, som smakar så gott mellan solkrämskladdiga fingrar. Det var inte så länge sedan jag, likt en nyfödd baby, låg naken och skrynkligt nybadad ute på en ljummen klippa bredvid en glödande grill med en kall öl.
Livet känns lite segt just nu men snart är det dags för kräftkalas och om bara 4 månader är det dags för julskyltning och överdosering av glögg. Tills dess skall jag försöka underhålla Er med mina tankar och funderingar för tiden flyger……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar