fredag 20 augusti 2010

Katten Gustav...

Vi den här tiden på året dimper det ner mängder med kurskataloger från Medborgarskolan, ABF och Folkuniversitetet. När jag förstrött bläddrade i genom det digra utbudet, bestämde jag mig för att jag borde passa på och lära mig något nytt språk. Och kanske ta flygcertifikat och plugga till läkare. Ibland känns det nämligen som om jag inte har lärt mig något sedan multiplikationstabellen. Överhuvudtaget borde jag börja göra saker som jag aldrig gjort förut. Minst en gång i veckan borde jag testa på fridykning, parkour eller att simma med delfiner. Vad som helst! Och så skall jag bara börja åka till ställen som jag aldrig varit förut. Inget mer Stockholm, London, Paris eller Rivieran. Framgent får det bli Necker Island och Patagonien. I dag är första dagen på resten av ditt liv som katten Gustav sa…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar