måndag 23 augusti 2010

Prompt vara kvar...

Ett resultat av våren och sommaren brukar vara att antalet graviditeter ökar framåt senhösten och vintern på grund av alla oskyddade samlag. Just nu är det många av mina bekanta som är gravida och som väntar sitt första, andra eller tredje barn. För många människor förändras livet radikalt när man blir förälder. Inget är som vanligt. Vare sig nöjen, resor, sömn, bilen eller maten. Egentligen är det helt sjukt att många som blir föräldrar helt slutar umgås med sina kompisar och helt styr om sina liv trots att de egentligen tycker småbarn är fett osympatiska. Om man hade träffat en vuxen som dreglade och gnällde hela tiden, alltid ville ha full uppmärksamhet, var lättroad och hade blöja skulle man ju knappast dumpa sina kompisar bara för att umgås med en sådan idiot.
Skulle jag få barn i dag, så är det banne mig han som skulle få anpassa sig till mig. Alla andra ”får barn”, men han ”får en farsa” som han får lägga om sitt liv efter. ”Nej, jag kan inte gå på babysimmet i dag, jag måste hämta farsan på jobbet. Han är Account Manager på Canon och när jag lämnar honom där på morgonen vill han bara gå hem, men när jag hämtar honom vill han prompt vara kvar bl.a bl.a…”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar