onsdag 25 augusti 2010

Tatuering...

Många av mina bekanta är tatuerade. Lilla F önskade sig en svanktatuering på sin födelsedag. Jag har också funderat på att tatuera mig, men är lite för feg så det har aldrig blivit av. Sedan har jag inte heller kunnat bestämma var den skulle sitta eller vilket motiv det skulle vara. Kanske en blomma, en fisk, en tribal, ett namn eller ett ordspråk under foten…..
För en tid sedan träffade jag en välbyggd kille som var tatuerad. Vad är det där för tossiga tecken du har på armen? frågade jag ”Det är det maoriska tecknet för kärlek….” Öhhh jaha, är du från Maorien? ”Nej! Från Frölunda!” Varför skrev du inte bara kärlek på svenska då? ”Jävla rasist! det finns inga länder eller främmande språk”
Så är det kanske. Vi är kanske bara en enda stor och lycklig familj på hela planeten. Vi har kinatecken och maoriklotter på våra armar och kineserna och maorierna har säkert svenska runor på sina svankar. One World!. Jag skulle kanske tatuera in soltecknet, där solen aldrig skiner, som ett statement för att allt är bra för alla hela tiden……..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar