tisdag 17 augusti 2010

Poncho....

När jag kör förbi en spårvagn funderar jag ibland på vad det är för människor som sitter i den. Var har de varit, vart skall de resa, vad har de i sina påsar, vad arbetar de med och vad funderar de på??? De nya modellerna av spårvagnar har väldigt lågt placerade fönster vilket gör att man kan se in väldigt bra från sin tjänstebil.
I dag såg jag två plattbröstade asiater som ivrigt satt och tjattrade med varandra. Den ena hade en Hello Kitty väska och hade färgat håret blont så att det såg så där lagom dassigt och missfärgat orangeaktigt ut. Hennes väninna hade uppsatt svart hår och en grå/svart camo mönstrad poncho. Förmodligen var den stickad i Alpacka ull. Det såg lustigt ut, för om man tittade hastigt liknade hon Prinsessan Leia med sitt kanelbulle uppsatta hår och ponchon. Har hört att det tydligen är högsta mode att ha en poncho i höst och att det är något som passar för både män och kvinnor. Då mina kunskaper i stickning och mitt tålamod är begränsat, det blir nog till att man får knata i väg och köpa en …..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar