lördag 28 februari 2009

Melodifestival...

Susanne Alfvengren är den enda kvinna från Gotland som inte varit med i Ainbusk Singers. Nej, så är det så klart inte. Jag har förstås ingen aning om stämmer, men jag tyckte det lät bra som en inledning.

I kväll drabbas Sveriges absoluta ”toppskikt” av artister samman ännu en gång i Melodifestivalen. Proffsens afton, gräddan av de bästa, russinen ur den svenska artisteliten, de med bäst förutsättningar att representera kungariket Sverige… bl.a bl.a bl.a...Snark !!!

Problemet är att jag efter 3 deltävlingar fortfarande inte fattar hur röstningen går till. Först är det 5 som går vidare, sedan skall man ringa o rösta på nytt för att det skall bli 4 kvar. Efter det är det duell och man skall ringa o rösta på nytt. 2 går direkt till Globen och 2 går till andra chansen. Sedan blir det någon form av wildcard för den artist som får den ”internationella” juryns pris. Telia lär tjäna sjuka pengar på allt ringande men varför inte bara förenkla det hela med att poströsta ena veckan och sedan redovisa vinnarna veckan där på.?

I den tyska Melodifestivalen blev det stor skandal när den manliga programledaren helt sonika tog ett stadigt grabbatag om sin kvinnliga kollegas bröst varpå han fick en fet smäll mitt i direktsändning. Att Christer Björkman skulle ta Petra Mede på tuttarna i kväll känns rätt avlägset, det skulle i så fall vara ur ett rent utbildningsperspektiv, liksom för att få reda på hur det känns om Ni förstår vad jag menar.

I kväll skall det gamla spöket Susanne Alfvengren, mest känd för låten ”Som stormen river öppet hav”, vara med. En ballad som jag dansat tryckare till många gånger. Vanligtvis ensam.
Nej, tacka vet jag Melodifestivalen i Göteborg, när Roger Pontare (iförd indiankläder) vann hela skiten och sedan firade segern med röka på det så svårt i logen (med sin eskimå kompis), att brandlarmet gick…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar