fredag 27 februari 2009

Fredagsmys

I dag inträffar ett underligt fenomen nämligen fredagsmyset
För en del innebär det samling i den bruna skaisoffan endast iförd träningsoverall för att titta på Let´s Dance medan man sölar med Tacos.
Efter det kan det som regel bli ett fumlig och plikskyldigt samlag.
För en del utmynnar fredagsmyset tyvärr i förolämpningar, bråk och våldsamheter, vilket medför att akutintagen vid landets sjukhus har fullt upp.

Let´s Dance lockar mig föga, i stället skall jag ta ett bad.
Jag älskar att bada!!
Bada skall man göra så fort det finns tillfälle, oavsett om det är i ett badkar eller i havet. Med tanke på att det är februari, kommer mitt bad att ske i badkaret, men det kommer inte att ske i ett klorstinnt ljummet vatten tillsammans med ett billigt lådvin och en utgången After Eight på badkarskanten.
Nej, jag har snöat in så totalt på badbomber från Lush att jag får ”Tack till vår bästa kund” julkort ifrån dem. Skälet är så klart att jag lägger en smärre förmögenhet på badbomber & badskum vilket en del tycker är fjolligt. En enorm brustablett, som gör vattnet mjuk, skinnet lent och sprider en allmän väldoft gör att jag känner mig väldigt avslappnad när jag ligger där och skrynklar ner mig och sorterar in veckans alla intryck & händelser i skallens lådor. Då mår jag väldigt bra.

Ännu bättre mår jag om jag har något gott att dricka, en kall öl eller varför inte ett glas bubbel. Just nu är min favorit, Bruno Paillard Première Cuvée (nr 7857), 329 spänn på systemet. Fullkomligt lysande i jmf med det som gemene man vanligen brukar köpa, Moet Brut Imperial, bara för att det är den enda sorten de känner till. Nej, gå utanför din trygghetszon, testa en ny skumpa, skippa söltacos (och byt skaisoffan)
I morgon är det melodifestival, undrar om jag skall kommentera den…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar