tisdag 8 mars 2011

Resa är bra...

Nu när man äntligen kan börja ana att våren är på gång får jag en obeskrivlig lust att ge mig ut och resa. Lilla F har precis samma lust. I och för sig har hon, med jämna mellanrum, haft det sedan jag var iväg en sväng med Lilla O och hon fick stanna hemma.
Därför stämde jag försynt av om hon ville åka i väg en weekend till NY. Det ville hon inte, däremot ville hon gärna åka till Kolmården och klappa delfiner. Jag föreslog Paris eller kanske Rom, men det var inte heller något som lockade. Däremot skulle hon kunna tänka sig en sväng till Köpenhamn om det inkluderade ett besök på Bakken. Till slut lyckades vi enas om en kompromiss och bokade London.
Det är bra för pappa-barn relationen att åka iväg själva, på samma sätt som det är bra för syskon relationen att vara ifrån varandra ett par dagar, så de kan lägga syskonbråk åt sidan ett tag. Resa är bra och jag gillar folkslag från olika kulturer, fram för allt om de lagar god mat och städar billigt, vilka dofter och vilka färger……..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar