fredag 4 mars 2011

Harmoni....

För att ingjuta lite harmoni i ena badrummet när jag nyligen byggde om, ville jag egentligen ha en gigantisk ostrontank längs ena kortsidan, utrustad med en cylindrisk glascistern på 10.000 liter. Jag ville även ha en vinkyl i köket försedd med ett interaktivt och finurligt system för att ge besökare och livsnjutare lite mer än bara en vanlig butelj. Vinerna skulle vara indelade efter distrikt och karaktär tillsammans med ett system för doft och ljud som vid avkänning av en besökare avger just de ljud och dofter som kännetecknar regionen. Nu blev det inte vare sig någon ostrontank eller någon vinkyl, men så här i efterbörden av renoveringen tycker jag ändå att allt blev grymt bra och harmoniskt. Harmoni är viktigt!
En utblottad enögd dvärg med psoriasis, tror jag kanske lite fördomsfullt, har svårt att finna harmoni i livet. I går hann jag inte med att skriva för jag var oharmonisk. Lilla mams ville prompt ha med mig på en inte så kort shoppingrunda för att undersöka vad marknaden har att erbjuda i handfat & toalettstols väg. Lägg sedan till en superstressig dag på kontoret blev kontentan svår otakt i min harmoni men det skall jag ändra på i kväll.
Ett långt bad i ett perfekt tempererat vatten med neddimmad belysning och ett par 7 glas Bruno Paillard (nr 7857) som fyller min näsa med doften av rostat bröd, rödäppliga toner och grapeig syra………..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar