tisdag 8 december 2009

SAS...

I går morse åkte jag till Stockholm men inte med SAS. Det är nog 5:e besöket senaste halvåret. Alltid när jag skall till Stockholm får jag gå upp typ mitt i natten för att hinna med ett jävla tåg som går klockan 6 på morgonen. I går morse regnade det dessutom så jag beslöt mig för att ta en taxi till centralen trots att det inte är långt utan en resa på cirka 400 meter. Beställde taxin till 05.40 men redan ett par minuter efter klockan 5 ringde den första taxi chauffören som på dålig svenska undrade var jag var. Trots svenskan anade jag hans irritation. Och så höll det på. Tre av hans kollegor ringde också tills jag demonstrativt gick ner 05.41. Det måste gå jävligt dåligt för taxibolagen i Gbg för det stod tre bilar och väntade. Hur som helst. Denna gång bor jag dock på ett SAS hotell med bra service och bra rum. Natten var dock lite si och så för SAS envisas med att ha höga och hårda syntetkuddar som gör att huvudet liksom ligger ovanpå kudden, vilket i sin tur medför att man är livrädd att halka av den och sover på helspänn. Antar att det beror på att det är enklare att tvätta syntetkuddar än kuddar tillverkade av handplockade gåsdun. (Undrar föresten om man brukar byta kudde mellan varje gäst??)
Jag tycker frukosten är det bästa med att bo på hotell. Det känns lyxigt att bara glida ner till en dignande buffé som har allt man kan önska och lite där till. I många tidningar kan man läsa att det går dåligt för SAS och att de skall dra ner på personal. En som de kan kicka först är sydamerikanskan som i morse stod och stekte ägg på beställning. Jag tror nämligen att SAS kan ha god möjlighet till rationaliseringsvinster om de steker fler än 1 ägg åt gången. Frukosten var för övrigt mycket bättre än middagen där SAS oblygt tog 330 pix för en bit Hälleflundra. Med tanke på att det var måndag misstänker jag starkt att fisken dessutom var frusen. I dag skall jag därför inte äta på hotellet utan ge mig ut på stan, dags o fixa till sig…

2 kommentarer:

  1. Kör en Texas på odenplan! bäst! Annars funkar alltid EAST

    SvaraRadera
  2. 06 tåget har jag åkt exakt 25 ggr........men en frukost i första klass och sen tryna i 2 timmar är ganska ok......min senaste tripp till 08 land var dock med flyg....och min taxichaufför frågade om vägen till rv 40....men Stockholm är aldrig fel...aldrig

    SvaraRadera