onsdag 16 december 2009

En grann gran..

Dagen började väldigt dålig. När jag steg upp i morse och tog på mig en nystruken skjorta så ramlade en knapp av, sedan lyfte jag upp lilla F´s ryggsäck och då handtaget gick av och när sedan jag skulle knyta skorna så gick skosnöret av. Jäkla tur att jag sitter ner när jag kissar………
Hur som helst, så skulle jag egentligen inhandlat en gran i dag. Men det visade sig att jag även i år hade turen att få tag i den gran som egentligen skulle pryda Kungens Nytorg i Köpenhamn, men som i stället kommer att flygas direkt hem till min centralt belägna takterass.
Har bara sett bilder på den än, men jag tror faktiskt att den blir är ett riktigt smycke, som skall ha över 600 handblåsta och handmålade glaskulor i varierande storlekar hela vägen upp till toppen, 55 meter upp. Ett inhyrt sällskap med skickliga höjdfakirer från Cirque De Soleil skall lättjefullt glida ner i tygremsor medan de spontat spelar Händels Messias på trumpet varje hel och halvtimma.
Gjorde även en deal med Dalai Lama som, mot att han får sin egen kroppsvikt i grönt te, odlar skägg, klär sig i röda kläder och sitter bredvid granen fram till i mitten av februari. Som tur är väger han bara 35 kg så det var överkommligt. Att teet sedan kommer från 4550 meters höjd, har växt i en sydsluttning och är handplockat är en helt annan diskussion.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar