onsdag 9 december 2009

Födslovånda....

Nu är jag hemma från min nyttiga utflykt till Stockholm. Jag har talat med massor av människor i Stockholm. Många av dem var gravida och skulle inom kort gå på mammaledighet. Jag känner faktiskt 5 stycken som precis blivit mammor, eller inom kort skall bli mammor och därför nu mest går runt och oroar sig för förlossningen.
Man kan föda på många olika sätt, kejsarsnitt, sittande, stående eller i vattnet. Såg ett program där några födde bland delfiner och det verkade lite udda. Föda i en bassäng full med tama delfiner! Delfinernas eko-ljud skulle tydligen ha en lugnande effekt på barnet och göra förlossningen väldigt naturlig. Jag känner ingen som har fött bland delfiner, för om det var några delfiner på BB tror jag att de skulle ha berättat det för mig.
Ett annat naturligt sätt att föda skulle kunna vara i en sjö full med gäddor. Det är nog magiskt när barnet kommer ut och gäddorna simmar fram och biter av navelsträngen och sedan slukar moderkakan. Har hört talas om en del människor som aldrig torkar sig när de gjort nummer 2 , utan bara simmar nakna rätt ut i en sjö, så att det kommer ett stim abborrar och äter dem rena. I det sistnämnda fallet borde det i och för sig fungera lika bra om de grenslade en myrstack……….

1 kommentar: