torsdag 10 juni 2010

Lugnt......

Antar att nattens mardröm berodde på mitt stressande de senaste dagarna. Stor S har hastigt och inte så lustigt insjuknat i den kända barnsjukdomen, Vattkoppor, vilket innebär att jag, lika hastigt, blivit en äkta singel kille med småkidz. Det är ett jävla stressande och slitande skall Ni veta. Förmodligen är det därför man normalt sett bara har kidzen varannan vecka som singel förälder.
Efter jobbet i tisdags skulle jag hämta lilla F i skolan och köra hem henne, sedan bar det av till ett apotek för att hämta medicin. Lilla O skulle spela fotboll vid halv 6 tiden och jag skulle under tiden ta med lilla F för att köpa ”avslutningsskor” åt henne och en present till hennes väninna. Hann med 4 skoaffärer + en leksaksaffär och en handling på Ica Maxi när jag kom på att lillbåten skulle sjösättas dagen efter. Svängde därför förbi hamnen för att förbereda med fendrar och förtöjningar. Då kom jag på att något saknades. Något jävla hjon hade nämligen haft vänligheten att sno bränsleslangen och klockan närmade sig 20.00 kvällen innan sjösättning. Jag fick ett enormt sug av att slå hjonet på käften. Om han kunde bevisa att han var ett föräldralöst jordbävningsoffer som simmat hit över Atlanten skulle jag kanske kunna överväga att bara ge honom en varning.
Förmiddagen i går gick därför åt att leta ny bränsleslang i 3 olika affärer och på 2 olika verkstäder. Till slut fattades bara själva kopplingen som jag till slut lät tillverka på "Argona Rör" i prima rostfritt stål. Sedan var det bara att åka och stressmontera, 45 minuter innan det var dags för sjösättning. Givetvis spöregnade det. Hem för klädbyte och sedan i väg till kontoret, jobba, jobba, jobba, på hemvägen hämtade jag upp ett par sommarpresenter, slängde i mig mat och stack i väg och köpte 2 par ”vanliga skor” med Lilla F. På kvällen besökte jag hamnen och körde runt båten till båtplatsen, förtöjde den och meckade så där som man gör när man har en båt. Givetvis i spöregn. I dag blir det nog lugnt……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar