tisdag 1 juni 2010

Idioter...

I går kom årsavgiften på mitt Amex kort. I dag ringde jag och så upp det.

"Jag vill avsluta mitt Platina Butteriks kort för jag tycker 5000 spänn om året i årsavgift är för dyrt !!" .............du använder ju faktiskt kortet en hel del och är en bra Platina kund sedan 2005........... bl.a bl.a ..ingår ju mycket förmåner som Priority Pass på flygplatser.........."Hmm, men Priority Pass kan jag ha på mitt företags Danske Bank kort eller ett vanligt jävla Nordea kort oxå" ......du får ju även olika inbjudningar till VIP event, erbjudanden och rabatter så vi uppfattar som väldigt populära................"Hmmm, men alla event är i Stockholm och de olika erbjudandena brukar vara sen utcheckning och gratis tarmsköljning om man bokar 1 vecka på Maldiverna för 68.530:-/person exkl.flyg. ......Men du, om du tycker avgiften är dyr så kan jag skicka ett 500;- presentkort på Ticnet till dig,.....och det är ju faktiskt 10% av årsavgiften ...bl.a.... "Hmm, men jag tycker ändå det är för mycket pengar i årsavgift" ...det är faktiskt det enda jag kan göra... vill Du det..?.... "Nej, det vill jag inte, men om du skulle fråga mig, så kunde jag kanske ta och byta till ett Amex Guld i stället?" ....jo det kan du ju förstås göra, det är oxå ett bra kort och då betalar Du bara 1250:- i årsavgift........... "Men om Ni får ha kvar mig som kund i 1 år, och du precis erbjöd mig 500 spänn i presentkort, hade det inte varit bättre om Du bjussade på årsavgiften till ett guldkort?" ....Öhhh, jo det kan vi göra, jag annulerar fakturan på Platina kortet och skickar ett Amex Guld i stället utan avgift i 12 månader......... "Idiot"

1 kommentar:

  1. Hon har INTE genomlidit den galne danskens Canon skola, de e ju fattat./ Micke

    SvaraRadera