torsdag 28 januari 2010

Frågelådan..

Som bekant får jag i bland mail med frågor om allt mellan himmel & jord. Många av frågorna handlar om relationer som har blivit något av min specialitet, tex nedan mail;

Hej;
Min dotter är 10 år och vill alltid att jag eller någon annan
vuxen skall vara med henne. Känner att det är dags att hon för börja klara sig själv och ta lite mer ansvar, för det gör ju 10-åringar i andra länder. (tex i Senegal)
Har Du något bra tips som en småbarnspappa kan använda för att lära henne börja ta mer ansvar, utan att göra henne alltför ledsen?
//Rådvill
Hej Rådvill;
Förslagvis åker Du helt sonika i väg efter att ha lämnat nedan
meddelande på telefonsvararen.

- "Hej, gullunge, det är Pappa.
Du sov så sött i morse och jag inte hade hjärta att väcka dig, så jag åkte
på ridlägret själv!!
Och vet du vad, jag skall få rida på din favorithäst
Santos, kul va?
Puss & Kram så syns vi om en vecka…”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar